Kreatywna matematyka – innowacje matematyczne.
Wybrane zadania z projektu ogólnopolskiego Kreatywna Matematyka.
Realizacja II półrocze roku szkolnego 2023/2024
Cele projektu:
Głównym celem szkolnej innowacji opartej na Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Kreatywna Matematyka” jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej w zakresie geometrii i wsparcie informatyki w zakresie kodowania.
Cele szczegółowe:
-
Rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych i informatycznych,
-
Rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,
-
Zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,
-
Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
-
Usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,
-
Aktywizacja i integracja grupy,
-
Kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Zadania skierowane są dla uczniów klas 7 i 8.:
-
Geometria ukryta w zabawie.
-
Ślimak Teodorosa
-
-
-
Bryły
-
-
Matematyczne kodowanie.
Zadania będą realizowane na lekcjach matematyki, informatyki i w domu.
Metody i formy nauczania są dostosowane do indywidualnych możliwości uczniów.
Metody pracy:
-
podająca (pogadanka, opis, wyjaśnienie),
-
eksponujące (pokaz, prezentacja),
-
praktyczna (zadania innowacyjne).
Formy pracy:
-
indywidualna,
-
grupowa,
-
zespołowa.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Kreatywna Matematyka”-
realizacja oddział przedszkolny P0 „Zerówka”
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Cele szczegółowe:
Rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych,
Sensoryczna nauka matematyki,
Rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,
Zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,
Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
Usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,
Aktywizacja i integracja grupy,
Kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Uczestnicy:
Projekt skierowany jest do przedszkoli, szkół podstawowych, świetlic oraz ośrodków szkolno-wychowawczych na terenie całego kraju, w tym również do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
-